سر فصل های کتاب :
فصل اول: تعاریف راهنمایی و مشاوره
فصل دوم: تاریخچه راهنمایی
فصل سوم: ضرورت و اهمیت راهنمایی و مشاوره
فصل چهارم: اصول و هدفهای راهنمایی و مشاوره
فصل پنجم: انواع راهنمایی و مشاوره
فصل ششم: روش های مشاوره و مراحل آن
فصل هفتم: نظریه های مشاوره
فصل هشتم: الگوهای راهنمایی
فصل نهم: روشها و فنون شناخت دانش آموز
فصل دهم: خدمات راهنمایی در مدارس
فصل یازدهم: وظایف کارکنان آموزشگاه در ارتباط به برنامه راهنمایی و مشاوره
فصل دوازدهم: نقش معلم در راهنمایی دانش آموزان
فصل سیزدهم: مشکلات رفتاری دانش آموزان