چکیده: همزمان با عمومیت یافتن اینترنت،اغلب سازمانها و موسسات ضرورت توسعه اختصاصی خود را به درستی احساس کردند . درابتدا شبکههای اینترانت مطرح گردیدند.این نوع شبکه بصورت کاملاً اختصاصی بوده و کارمندان یک سازمان بااستفاده از رمز عبور تعریف شده،قادر به ورود به شبکه واستفاده از منابع موجودمی باشند.ولی اخیراً،موسسات و سازمانها با توجه به مطرح شدن خواستههای جدیدکارمندان از راه دور، ادارات از راه دور اقدام به ایجاد شبکههای اختصاصی مجازیVirtual Private Network نموده یک VPN شبکهای اختصاصی بوده که از اینترنت برای ارتباط با سایت های از راه دور وارتباط کاربران با می نماید.این نوع شبکهها بجای استفاده از خطوط واقعی نظیر خطوط Leasedاز یک ارتباط مجازی به اینترنت برای ایجاد شبکه اختصاصی استفاده می کنند .
فهرست مطالب:
فرمت فایل: DOC word (قابل ویرایش) تعداد صفحات: 129
عنوان
چکیده: هدف :در تحقیق حاضر ضمن بررسی حضور انتروکوک ها در نمونه پنیر محلی ایران نمونه های انتروکوکوس جداسازی گردید و فعالیت پروبیوتیکی آنها مانند اثر بر روی مهار رشد پاتوژن ها، اثر بر سطح چربیها و گلوکز خون و یا اثرات آنها بر روی سیستم ایمنی بررسی گردید.
روش بررسی: به این صورت که موشهای سوری نژاد NMRIبه گروههای مختلف تقسیم شده و به مدت دو هفته دوز پنیر به رقتهای (0.5؛ 0.1 ،0.2 کیلو گرم بر لیتر آب مقطر) از طریق دهان تیمارشدند گروه کنترل فقط آب دریافت کردند و این آزمایش با رقتهای انتروکوکوس فکالیس به غلظتهای 2،3 و4 مک فارلند نیز انجام شد. در مرحله بعد کلسترول، تری گلیسیرید و گلوکز واینترلوکینهای 1،6 و 10توسط کیتهای مربوطه و الایزا اندازه گیری شد.
یافته ها: نتایج تحقیق حاضرنشان دهنده وجود سویه های انتروکوکوس فکالیس و انتروکوکوس فاسیوم در پنیر محلی اردبیل می باشد. کشت همزمان سویه های جداسازی شده از پنیر همراه با باکتریهای پاتوژن شامل پاتوژن دستگاه گوارش شامل شیگلا دیسانتری، سدوموناس ائروژینوزا، اشرشیاکلی، سالمونلا تیفی موریوم نشان داد که انتروکوک های جدا سازی شده اثر مهاری بر روی رشد پاتوژن های دستگاه گوارش ندارد. در این تحقیق همچنین اثرات نمونه پنیر و باکتریهای جدا سازی شده نشان داد که نمونه پنیر تا حدودی باعث افزایش سطح کلسترول خون می شود اما این افزایش در مقایسه با گروه کنترل معنی دار نیست نمونه پنیر اثر معنی داری بر سطح گلوکز و تری گلیسرید های سرم نداشته است که این تغییرات مربوط به سویه انتروکوکوس فکالیس بود. با این حال نتایج ما نشان می دهد که سویه انتروکوس فکالیس باعث افزایش معنی داری در سطح اینترلوکین های 6 و 10 می شود. ولی اثر آن بر اینتر لوکین های 2 و 1 بسیار محدود بوده است .
بحث و نتیجه گیری: نظر بر اینکه اینتر لوکین 2 مربوط به لنفوسیت های Th1 و اینترلوکین های 6 و 10 مربوط Th2 هستند، می توان نتیجه گرفت انتروکوک های جداشده از پنیر محلی ایران باعث افزایش در تعداد لنفوسیت های Th2 میشود .
...
فرمت فایل: DOCX word (قابل ویرایش) تعداد صفحات: 77
عنوان
هدف این پژوهش بررسی رابطه کمال گرایی والدین با عزت نفس ، ابراز وجود بر خود کارآمدی فرزندان بود.جامعه آماری این پژوهش دانش آموزان پسر دبستان قوچان در سال 92-91 بود که نمونه ای به حجم 50 نفر از آنها به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شد.این پژوهش از نوع همبستگی بود و به منظور تجزیه و تحلیل داده ها ،آزمونهای کمال گرایی اهواز ،عزت نفس کوپر اسمیت ،ابراز وجود (جرات ورزی)گمبریل وریچی و خود کارآمدی عمومی شرر و همکاران بکار رفت. بطوریکه از هر یک از دانش آموزان آزمونهای عزت نفس و ابراز وجود و خودکار آمدی اجرا شده سپس والدین آنها آزمون کمال گرایی اجرا شده و نتایج با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون تحلیل شد.
فهرست مطالب:
فرمت فایل: DOC word (قابل ویرایش) تعداد صفحات: 107
قسمتی از متن: هر که نه گویای توخاموشبه هرچه نه یاد تو فراموش به سپاس وستایش کریمی را که با کمال کبرا و عظمت واستغناء وعزت درِ لطف و مرحمت وبابِ عطوفت ورافت بر روی بندگان گشوده واصناف خلائق را از شریف و وضیع وخاص وعام رخصت مکالمه و مناجات و عرض حاجات عطا فرموده. هر که رازی دارد،باوی روی بروی تواند گفت و هر که نیازی آرد در حضرت او عرض تواند نمود. نه بر درش دربانی برگمشته که به کمک رشوه به او متوسل باید نمود،نه مانعی ونه رادعی، ونه ترس از چوبکی محافظ و مدافعی. هرکه خواهد گو بیاوهرچه خواهد گو بگو گیروداروحاجب و دربان،دراین درگاه نیست همه کسرادرهمه جاوهمه وقت به جناب او را است واز ظاهر وباطن همه درهمه حال آگاه دولت ابدی و سلطنت سر مدی او را رواست و بس.تَعالی شَانُه وَتَقَدَّسَ. پرستش ندای فطرت انسان،راز آفرینش و اصلی ترین نیاز بشر است . عبادت سر لوحه تعالیم انبیاءو نشانه ایمان است وعبودیت حق عالی ترین رتبه ایست که آدمی می تواند به آن نائل گردد. نمازدر راس همه عبادات و سرلوحه برنامه های تربیتی و پرورشی اسلام است . نماز نویدی برای فرزندان حضرت آدم که : ای انسان ؛ای غمگین از هجران ؛ از هبوط متأثر مباش ؛« نماز » معراج مومن است . پس ، در طریق عبودیت حق با آگاهی و اخلاص باید گام نهاد تا آدمی به مراحل کمال شایسته ی خود نائل گردد . رسد آدمی به جایی که بجز خدا نبیند بنگر که تا چه حد است مقام آدمیت ستایش او را سزاست ، نیایش او را رواست که کرده خود رهبری ما به سپاس آوری «وَ صَلَّ اللهُ عَلَی خَیرِ خَلقِهِ وَ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ سَلَّم . »
فهرست مطالب:
فرمت فایل: DOC word (قابل ویرایش) تعداد صفحات: 67
قسمتی از متن: امروزه به موازات آموزشهای مرسوم نظام آموزشی و دانشگاهی، موسسات، ادارات و سازمانهای مختلف برنامههایی را طرح کرده و برای دستیابی به اهداف خاص خود به اجرا درآوردهاند. در اغلب کشورها آموزشهای ارائه شده برای همگان و آموزشهای تخصصی و کاربردی برای کارورزان و کارکنان بخشهای عمومی و خصوصی به عنوان صنعت رشد قلمداد میشود و سالانه بخش زیادی از درآمدهای آنان صرف توسعه و بهسازی فعالیت هایشان می گردد و همگام با رشد جمعیت و توسعه اقتصادی ـ اجتماعی این سرمایهگذاریها را افزایش میدهند و این همه بر این باور استوار است که سرمایهگذاری در بخش آموزش و تربیت نیروی انسانی همانند سرمایه گذاری در دیگر عوامل رشد و توسعه دارای بازده اقتصادی است و در کنار آن پرورش مردم با فرهنگ و آگاه به عنوان آحاد جامعه، بهرهوری و بهرهگیری بهینه از سایر سرمایه گذاریهای مادی و فرهنگی را افزایش میدهد. به همین دلیل بسیاری از کشورهای جهان سعی دارند به توسعه کمی و کیفی برنامههای آموزشی و تربیتی ـ فرهنگی خود پرداخته و مردم را از نعمت مجموعهای دانشهای عمومی و تخصصی که برای بهزیستن ضروری می باشد، برخوردار سازند. اساساً هر سازمان بر حسب یک نیاز عمومی و اجتماعی به وجود میآید. آنچه که مسلم است این است که یک سازمان برای این بوجود میآید که کالایی را تولید و یا خدمتی را به جامعه عرضه کند. بدین جهت هر چه نیاز اجتماعی گسترده تر و حیاتی تر باشد امکان افزایش وتوسعه آن سازمان بیشتر است و این در حالی است که سازمانها برای اینکه به اهداف خودشان نائل شوند، مجبورند با بخشها و گروههای مختلف موجود در جامعه ارتباط داشته باشند، به عبارت دیگر سازمانها نمی توانند مستقل از محیط باشند بلکه باید پیوسته با آن تغییر کنند و با آن تطبیق نمایند و تغییر خود را بهبود بخشند. در این زمان است که نیازهای افراد، متناسب با شرایط محیط و نوع کار کارکنان مطرح می شود. این که اموزش ها مطابق با نیازهایی باشد که کارکنان در جریان کار احساس می کنند و در جهت حل مشکلاتی باشد که در جریان کار با آن برخورد داشته اند مسئله مهمی است که اثر بخشی این دوره ها را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد.
فهرست مطالب:
فرمت فایل: DOC word (قابل ویرایش) تعداد صفحات: 45